Ar katru gadu aug pieprasījums pēc veselīgākiem saldumiem un uzkodām. Pēc “Maxima mazumtirdzniecības kompass” datiem 24,8% Latvijas iedzīvotāju saldumus ēd katru dienu un 42,3% tos ēd vairākas reizes nedēļā, tajā pašā laikā iedzīvotāji aizvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu, tādēļ tiek meklētas veselīgākas saldumu alternatīvas.
“Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa stāsta: “Kopumā pārdošanas dati rāda, ka iedzīvotāju iepirkumu grozu saturs kļūst veselīgāks, tomēr tas nenozīmē, ka atsakāmies no saldumiem vispār. Izpētot pircēju ikdienas iepirkumu groza kopējo saturu, pēc pārdošanas datiem redzam, ka kopumā saldumi sastāda 5,4% no visiem ikdienas pirkumiem – 1,3% no tiem ir konditorejas izstrādājumi un 4,1 % šokolādes tāfelītes, šokolādes konfektes, batoniņi un citi saldumi.
“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons papildina: “Attīstot ražošanas procesus un pilnveidojot produktu sortimentu, mēs varam piedāvāt patērētājiem saldumus dažādām gaumēm – arī tiem, kuri meklē veselīgākas saldumu alternatīvas. Latvijā iedzīvotāji kā veselīgu uzkodu vērtē tādu, kura ir pagatavota no dabiskām izejvielām, piemēram, ogām un riekstiem. Apskatot dažādas saldumu grupas, tad tieši tumšās šokolādes saldumus Latvijas iedzīvotāji uzskata par veselīgāku kārumu.”
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes, Eurostat, Euromonitor, OECD un citiem avotiem. “Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz Latvijas saldumu tirgus situācija un nozares globālās tendences, kas ietekmē arī vietējo tirgu, kā arī apkopoti iedzīvotāju saldumu izvēles paradumi Ziemassvētku laikā, apskatot arī paradumus svētku mielasta gatavošanā. Saldumu nozares apskats veidots sadarbībā ar SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada oktobrī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.